НОТИ КОБЗАРІВ
У приструнках завдяки сьомій струні, тепер можна настроїти будь-який лад. Чи то "дорійський", як описано Лесею Українкою нижче, чи то ба навіть "мажорнийгармонічномінорниймелодичний" (с) Лад.
Оскільки кобза має ту ж тональність, що й голос кобзаря тому, потрібно транспонувати всі мелодії у свою тональність, за допомогою нотного письма.
Гармонізувати мелодії "Зіньківським способом гри" тобто, трьома пальцями, - найпростіше з кобзи видобуваються квінтакорди в основі яких квінта та кварта. Оскільки в кобзі 3 (три) повних октави тому, чистих квінтакордів є всього 4 (чотири) плюс можна міняти останній ступінь згідно розвитку мелодії. Октава - октава, кварта - квінта а також: кварта - секунда, кварта - терція, кварта - кварта, кварта секста, кварта - септима, а на приструнках: -//-, кварта - октава, кварта - нона, кварта - децима, кварта - ундецима, терція - терція.
Пропоную до уваги досвідчених музикантів аналіз нот, вижилих бродяг та калік написаний Лесею за фінансування мецената Колесси, адже це був перший восковий фонограф бо усі дослідники не могли вловити та записати кобзаря без запису на віск: